Mikä kirja mahtaa olla kyseessä? Luin sen kerran mahdollisesti kymmenisen vuotta sitten. Kirja sijoittuu muistaakseni kuubaan tai latinalaiseen amerikkaan,…

Kysytty

Mikä kirja mahtaa olla kyseessä? Luin sen kerran mahdollisesti kymmenisen vuotta sitten. Kirja sijoittuu muistaakseni kuubaan tai latinalaiseen amerikkaan, kirja on kirjoitettu niin että mieshenkilö kertoo tapahtumista johon on itse osallisena, kirjassa on myös nainen johon kertoja (rakastuu?)/kehittää suhdetta, nainen on muistaakseni kabaree tanssija, naisesta on kiinnostunut myös toinen mies joksi kirjoittaja huomaa jossain vaiheessa tulleensa, kirjassa on myös maininta tietynlaisista hienoista kengistä, kirjan lopulla kolmikko on vanhentunut ja rauhoittunut. Jos en ihan väärin muista, voisiko nimessä olla sana ”muistelmat/muistelma”?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjasampo-palvelussa voi selata teoksia, joiden tapahtumapaikkana on Kuuba. Ehkä löydät niiden joukosta oikean teoksen. Kimalaiskolibri/ Meri, Tapio on autofiktio ja sijoittuu Kuubaan sekä Guatemalaan ja päähenkilö on mies, voisiko se olla etsimäsi? Teoksen nainen on kylläkin lentokenttävirkailija.