Mikä kirja, joka sopisi nuorille, kertoisi muotialasta tai muodista ylipäätään?

Kysytty

Mikä kirja, joka sopisi nuorille, kertoisi muotialasta tai muodista ylipäätään?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-kirjastojen kokoelmissa on runsaasti muotia eri tavoin käsittelevää tietokirjallisuutta. Sopivia asiasanoja näitä etsiessä ovat esimerkiksi "muoti"  https://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__Smuoti__Orightresult__U?lan…

Yhdistelmä "muotiala pukeutuminen" https://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__Smuotiala%20pukeutuminen__O…

Myös asiasana "vaatesuunnittelu" antaa vaihtelevasti sopivia tuloksia: https://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__Svaatesuunnittelu__Orightre…

Näillä voi siis etsiä. Hakutuloksia voi rajata vasemman laidan rajoittimilla, kuten valitsemalla aineiston kieleksi vain suomen.

Varsinaisesti nuorten osastolle sijoitettuja muotia käsitteleviä teoksia on helmet-kirjastoissa aika niukasti:

Style : löydä oma tyylisi : vinkkejä maailman tunnetuimmilta muotibloggareilta (Tammi, 2012)

Lady Gaga : tyyli-ikoni / Lizzy Goodman (Minerva, 2011)

Facehunter / Yvan Rodic (Thames & Hudson, 2010)

Fashion tribes : China / edited by Kevin Tallon (Batsford, 2009)

Gothic & Lolita (Phaidon, 2007)

The Tokyo look book : stylish to spectacular, goth to gyaru, sidewalk to catwalk / Philomena Keet (Kodansha, 2007)

Fresh fruits / foreword and photographs by Shoichi Aoki (Phaidon, 2005)

Nineteenth-century fashion in detail / Lucy Johnston with Marion Kite and Helen Persson (V&A Publications, 2009)

Oma tyyli : pukeutumisopas oman tyylin etsijöille / Leanne Warrick (Gummerus, 2006)

Style surfing : what to wear in the 3rd millennium / ted Polhemus (Thames and Hudson, cop. 1996)