Mikä kaunokirjallinen teos kertoisi Napoleonista? Entä Baijerin kuninkaasta Ludwigista? Olisin kiitollinen vastauksista ja toivoisin enemmänkin älyllistä kuin…

Kysytty

Mikä kaunokirjallinen teos kertoisi Napoleonista? Entä Baijerin kuninkaasta Ludwigista? Olisin kiitollinen vastauksista ja toivoisin enemmänkin älyllistä kuin viihteellistä kirjavinkkiä, mutta kaikki toki käy.

Vastaus

Vastattu

Napoleonista tai häneen liittyviä romaaneja:

-Operaatio Napoleon — Waterloosta Washingtoniin, kirj. Jan-Henrik Merihonka (Minerva, 2012)

-Loimu ja lumi, kirj. Harri Tapper (Atena, 2012)

-Desiree, kirj. Annemarie Selinko (Tammi, 1957)

Baijerin kuninkaasta Ludwigista ei löytynyt ikävä kyllä kaunokirjallisuutta, mutta Baijerin kuningas Ludvig I:sta on maininta teoksessa Kuninkaallisia rakkaustarinoita, kirj. Gill Paul (Tammi, 2016). Samassa tietokirjassa on myös Napoleonista. Napoleonista on myös paljon muuta tietokirjallisuutta.