Mikä joki virtaa pisimmän matkan Saksan alueella?

Kysytty

Mikä joki virtaa pisimmän matkan Saksan alueella?

Vastaus

Vastattu

Rhein -joki on Saksan pisin joki (1233 km) ja Rhein myös virtaa pisimmän matkan eli 865 km Saksan valtion alueella. Rhein saa alkunsa Sveitsin Alpeilta ja se ylittää Saksan sekä Alankomaiden rajan Klevessä. Rhein laskee Pohjanmereen.

Tonavan pituudesta Saksan alueella on 647 km.

lähde: Flüsse in Deutschland - die 15 längsten Flüsse in Deutschland (bundesland24.de)