Mikä hämähäkki on kuvassa? Löysin mökiltä Kuopiosta melko läheltä rantaa nyt huhtikuun 14 ja tämä melko suurikokoinen hämähäkki oli vielä hidasliikkeinen…

Kysytty

Hei, mikä hämähäkki on kuvassa? Löysin mökiltä Kuopiosta melko läheltä rantaa nyt huhtikuun 14 ja tämä melko suurikokoinen hämähäkki oli vielä hidasliikkeinen. Muistuttaa eläintarhassa nähtyjä suuria hämähäkkejä, mutta pienempi. Kuvat ohessa.

Vastaus

Vastattu

Paikan ja kuvan perusteella arvelen kyseessä olevan rantahämähäkin, tarkemmin isorantahämähäkin. Varmaa vastausta en voi antaa, koska en ole hämähäkkiharrastaja tai -asiantuntija.

LuontoPortti - verkkolehti - Mikä hämähäkki

isorantahämähäkki - Dolomedes plantarius | Yleiskuvaus | Suomen Lajitietokeskus

Hakutulokset - isorantahämähäkki - Kuvapankki - Kuvatoimisto Vastavalo.net

Halutessasi voit lähettää kysymyksen myös vaikkapa YLEn Luontoiltaan Kysy luonnosta – asiantuntijat vastaavat – Luonto – yle.fi