Mikä elokuva voisi olla kyseessä? Muistan lapsena katselleeni ehkä 6-10 vuotiaana eli elettiin vuotta 1996-2000. Eräänä iltana katsoin maikkarilta elokuvaa ja…

Kysytty

Mikä elokuva voisi olla kyseessä? Muistan lapsena katselleeni ehkä 6-10 vuotiaana eli elettiin vuotta 1996-2000. Eräänä iltana katsoin maikkarilta elokuvaa ja ainut kohtaus, joka siitä jäi mieleen oli, että laivalla/sukellusveneellä matkustanut mies ja nainen (ehkä olivat jotain tutkijoita tms. en ole ihan varma) he saapuivat talvisena harmaana päivänä johonkin saarelle tai satamaan ja nousivat maihin. Kadut olivat lumessa ja ketään ei liikkunut missään. He suuntasivat jonkun matkaa asutusalueen suuntaa ja etsivät tiettyä omakotitaloa. He löysivätkin oikean talon ja menivät sisälle. Sängystä he lopulta löysivät vanhan pariskunnan joka oli kuollut sänkyyn. Muistan että vallitsevaan tilanteeseen olisi vaikuttanut jokin räjähdys/ydinlaskeuma. Kumminkin koko lähiö oli autio ja tyhjä, ketään ei liikkunut missään. Sisällä talossa oli aika pölyistä, eli kuolemaan johtaneesta tapahtumasta oli jonkun aikaa. Toki ruumiit eivät olleet mädäntyneet. Miea ja nainen jotain tutkivat paikkoja ja joutuvat jonkin syyn takia lähtemään suht nopeasti takaisin satamaan päin. Uudestaan en ole leffaa nähnyt, mutta nyt haluaisin jos tietäisin mistä oli kyse.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mieleen tulee ainoastaan vuoden 2000 australialainen minisarjaversio Nevil Shuten romaanista Viimeisellä rannalla (On the Beach). Siinä on hyvin samanlainen kohtaus, mutta siinä molemmat henkilöt ovat miehiä ja he löytävät ensin kuolleen naisen tutkimusasemalta ja sitten kuolleen perheen vuoteessa omakotitalossa. Lisäksi sarja esitettiin televisiossa vasta vuonna 2002.