Mihin Seppo Jokisen kirjoihin tv-sarja Koskinen perustuu?

Kysytty

Mihin Seppo Jokisen kirjoihin tv-sarja Koskinen perustuu?

Vastaus

Vastattu

Koskisen episodien nimet ja niiden juonenkulut osuvat koko lailla yksiin Seppo Jokisen kirjojen nimien ja juonien kanssa, joten televisiosarjan osien yhdistäminen niitä vastaaviin kirjoihin on helppoa. Tv-sarja ei täysin noudata kirjojen ilmestymisjärjestystä, ja neljännen ja viidennen Koskinen-tarinan (Koskinen ja taikashow, Koskinen ja kreikkalainen kolmio) se sivuuttaa kokonaan.

Kausi 1 (kirjan nimi suluissa; hakasuluissa oleva luku ilmaisee, kuinka mones Koskinen-kirja on kyseessä):
1. Raadonsyöjä (Koskinen ja raadonsyöjä) [2]
2. Siimamies (Koskinen ja siimamies) [1]
3. Pudotuspeli (Koskinen ja pudotuspeli) [3]
4. Hukan enkelit (Hukan enkelit) [6]
5. Piripolkka (Piripolkka) [7]

Kausi 2
1. Vilpittömässä mielessä (Vilpittömässä mielessä) [8]
2. Viha on paha vieras (Viha on paha vieras) [12]
3. Hiirileikki (Hiirileikki) [11]
4. Sana sanaa vastaan (Sana sanaa vastaan) [10]
5. Suurta pahaa (Suurta pahaa) [9]