Mihin sähköpostiosoitteeseen/-osoitteisiin lähetän alla olevan kaikkia kirjastoja koskevan Idea-tiedotteen, että se varmasti tavoittaa kaikki kaupunkien ja…

Kysytty

Mihin sähköpostiosoitteeseen/-osoitteisiin lähetän alla olevan kaikkia kirjastoja koskevan Idea-tiedotteen, että se varmasti tavoittaa kaikki kaupunkien ja maakuntien kirjastot ja heidän työntekijät?

Idea-tiedote kaikkiin Suomen kirjastoihin

Kirkasvalolamppuja kaikkiin kirjastoihin

Kirkasvalolamppuja kirjastoihin ja niiden sijoitus niin (esim. 3 lampun kolmio) että, niiden ympärillä voi 10-12 kävijää kerrallaan nauttia mukavissa tuoleissa päivän valoannoksensa samanaikaisesti.

Myös kokonainen kirkasvalo-huone (pyöreä?) harkintaan suuriin kirjastoihin!

Kirjaston koko ja kävijämäärät antavat osviittaa, montako lamppua kukin kirjasto tarvitsee.

Yksinkertaiset käyttöohjeet seinille lamppujen läheisyyteen, josta jokainen voi ne itse lukea.

Tarve on jokavuotinen! ja etenkin kaamoksen aikaan.

Läheskään jokaisella ihmisellä ei ole varaa ostaa omaansa ja maapallon kuormittamistakin voi ajatella.

Kirjaa tai lehteä lueskellen, musiikkia kuunnellen tai vain istuskellen ja rentoutuen kirkasvalolampun ääressä, saadaan aktiivisempaa, vireämpää ja hyvinvoivempaa kansaa.

Kirjastoja voi ajatella myös kaupunkien/maakuntien Hyvinvointi-keskuksina kansalle?

Luksia kansalle!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaikkien Suomen kirjastojen yhteystiedot löydät helpoimmin kirjastot.fi -sivustolta:
http://www.kirjastot.fi/fi-FI/kirjastot/

Kirjastoalan julkaisu on nimeltään Kirjastolehti, ja sitä julkaisee Suomen kirjastoseura:
http://kirjastoseura.kaapeli.fi/etusivu/lehti