Mihin kortti palautetaan jos muuttaa muualle?

Kysytty

Mihin kortti palautetaan jos muuttaa muualle?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastokorttia ei tarvitse palauttaa, jos muuttaa paikkakunnalta toiselle. Sitä voi käyttää, jos tulee käymään entisessä kotikaupungissa esim. kirjautumisessa kirjaston internet-mikrolle, jos sitä vaaditaan. Osoitetiedot kannattaa kuitenkin päivittää. Kirjastokortin voimassaolon voi halutessaan myös lopettaa käynnillä kirjaston toimipisteessä.

Uudella kotipaikkakunnalla voi ottaa käyttöön sen paikkakunnan kirjastokortin. Keski-Suomessa toimii kirjastojen yhteisjärjestelmä Aalto-kirjastot - Keski-Suomen kirjastoverkko ja siihen kuuluvilla kunnilla on yhteinen kirjastokortti. Yhteisjärjestelmään kuuluvat:
Jyväskylän kaupunginkirjasto
Jämsän kaupunginkirjasto
Kuhmoisten kunnankirjasto
Luhangan kunnankirjasto
Muuramen kunnankirjasto
Petäjäveden kunnankirjasto
Toivakan kunnankirjasto
Uuraisten kunnankirjasto
Äänekosken kaupunginkirjasto
Jos siis muuttaa Jyväskylästä Äänekoskelle, ei uutta korttia tarvita.