Mihin aikakauteen Alicen seikkailut ihmemaassa sijoittuu?

Kysytty

Mihin aikakauteen Alicen seikkailut ihmemaassa sijoittuu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirja ilmestyi ensimmäisen klerran 1865, mikä lasketaan kuuluvaksi Viktoriaaniseen aikakauteen (1837-1901). Kirjan katsotaan mullistaneen siihen asti vallinneen moralistisen satuperinteen lastenkirjallisuudessa.  Absurdeissa seikkailuissa ei ole minkäänlaista opetusta opetusta – on vain hauskaa leikkiä käytöstavoilla, kielellä ja logiikalla. Tarina on yksi tunnetuimpia viktoriaanisen ajan kirjallisuudessa.

Lisätietoja

https://koppa.jyu.fi/avoimet/taiku/kirjallisuuden_aikajana/1800-luku/vi…