Mihail Solohovilta on julkaistu englanniksi romaanit "And Quiet Flows the Don" ja "The Don Flows Down to the Sea". Millä nimiellä jälkimmäinen on suomeksi? …

Kysytty

Mihail Solohovilta on julkaistu englanniksi romaanit "And Quiet Flows the Don" ja "The Don Flows Down to the Sea". Millä nimiellä jälkimmäinen on suomeksi?
Haen tietoa suomennokseen. "Hiljaa virtaa Don" löytyi, mutta ei tarkempaa tietoa onko siinä molemmat osat.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mihail Solohovin tunnetuimman romaanin alkuperäinen nimi on "Tihi Don" eli "Hiljainen Don". Romaanista on julkaistu englannin kielinen versio, jonka nimi on "The silent Don" ja joka jakautuu kahteen osaan. Osilla on alaotsikot "And quiet flows the Don" ja "Don flows home to the sea". "Don flows home to the sea" ei siis ole erillinen teos.

Solohovin romaani on kokonaisuudessaan suomennettu nimellä "Hiljaa virtaa Don". (On olemasa myös vanhempi suomennos nimellä "Hiljainen Don".)