Mietin, mitkä kustantamot Suomessa julkaisevat tällä hetkellä runoja. Toiveena olisi saada julkaistuksi oma runokokoelma näin esikoiskirjailijana? Entä…

Kysytty

Hei!

Mietin, mitkä kustantamot Suomessa julkaisevat tällä hetkellä runoja. Toiveena olisi saada julkaistuksi oma runokokoelma näin esikoiskirjailijana? Entä toivoisivatko kustantajat yksittäisiä runoja,, valikoiman runoja, valmista kokoelmaa vai mitä?
En oikein löydä asiasta itse tietoa.

Kiitos paljon!

Vastaus

Vastattu

Ainakin seuraavat kustantajat ovat julkaisseet kotimaisten kirjoittajien runokirjoja viime vuosina. Löydät kustantamoiden yhteystiedot hakemalla netistä. Kannattaa kysyä suoraan kustatamoista.

  • Aviador
  • Enostone
  • Gummerus
  • Kaarna-kustannus (Seuraava käsikirjoitushaku järjestetään keväällä 2024.)
  • Kirjapaja
  • Kustannusosakeyhtiö Teos
  • Neirol-kustannus
  • ntamo
  • Nysalor-kustannus
  • Osuuskunta Poesia
  • Otava
  • Palladium kirjat
  • Päivä osakeyhtiö
  • Reuna Publishing House Oy
  • Robustos
  • Väyläkirjat
  • WSOY