Mietin, että mikä kirja mahtaisi olla kyseessä: Ala-asteella 2000-luvun alussa opettajani luki luokallemme satukirjaa noidista. Päähenkilö muuttui muistaakseni…

Kysytty

Hei mietin, että mikä kirja mahtaisi olla kyseessä: Ala-asteella 2000-luvun alussa opettajani luki luokallemme satukirjaa noidista. Päähenkilö muuttui muistaakseni hiireksi, noidat nauttivat sylkikeittoa kirjan lopussa. Muuta en valitettavasti muista.

Vastaus

Vastattu

Hei,

Kiitos kysymyksestäsi! Työkaverini tunnisti, että kyseessä on Roald Dahlin fantasiakirja: Kuka pelkää noitia

(engl. The Witches), joka ilmestyi vuonna 1983. Kirjasta on tehty elokuvaversioitakin, joista viimeisin

vuonna 2020.

Yst. terv.

Virpi Naumanen