Mieltä on jäänyt vaivaamaan yläasteella (eli noin v. 2007-2009) lukemani kirja, jonka nimeä enkä tekijää muista. Kyseessä oli ehkä nuorten kirja tai ainakin…

Kysytty

Mieltä on jäänyt vaivaamaan yläasteella (eli noin v. 2007-2009) lukemani kirja, jonka nimeä enkä tekijää muista. Kyseessä oli ehkä nuorten kirja tai ainakin kirja löytyi yläasteen pienestä koulun kirjastosta. Kirja oli ulkomainen. Kirjassa päähenkilönä on nuori poika, joka päätyy pyörimään uusnatsiporukan kanssa. Hänen isoisänsä oli ehkä myös ollut uusnatsi tai natsi. Poika tutustuu kirjassa tyttöön, joka on taustaltaan juutalainen ja rakastaa tanssia. Kirjan lopussa ainakin tyttö joutuu auto-onnettomuuteen ja poika joutuu sahaamaan tytön autoon jumiin jääneen jalan irti.

Vastaus

Vastattu

Kirja on luultavasti kirjailija Anne Provoostin Putoaminen.