Mielessäni on lastenkirja, jota olemme lukeneet 2003-2007 vuosien välillä ja se kertoi luokasta, jossa oli päähenkilönä tyttösiili. Kirjassa luokka valmisteli…

Kysytty

Hei! Mielessäni on lastenkirja, jota olemme lukeneet 2003-2007 vuosien välillä ja se kertoi luokasta, jossa oli päähenkilönä tyttösiili. Kirjassa luokka valmisteli opettajan johdolla koulunäytelmää, jossa siili olisi halunnut näytellä päähenkilö prinsessaa ja kirjan lopussa hän saakin näytellä prinsessahahmoa, alun "vastoinkäymisten" jälkeen. Muuta muistikuvaa ei kirjasta juurikaan ole.

Vastaus

Vastattu

Emme tunnistaneet kirjaa, mutta kollega ehdotti tällaista: Anne Nuutisen Niilo Siilin näytelmä, https://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb1434237?lang=fin. Vaikuttaisiko tämä tutulta?