Meidän lukupiirin seuraava teema on rauha. Mitä kirjoja voisit suositella? Ne voivat käsitellä rauhaa laajasti: sodan jälkeinen aika, luonnonrauha,…

Kysytty

Meidän lukupiirin seuraava teema on rauha. Mitä kirjoja voisit suositella? Ne voivat käsitellä rauhaa laajasti: sodan jälkeinen aika, luonnonrauha, rauhantekijät ja -neuvottelut, mielenrauha - nämä tulevat minulle mieleen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä muutama kirjavinkkaus lukupiiriänne varten:

Cortright, David - Rauha : ajatusten ja liikkeiden historia

Monipuolinen ja helposti lähestyttävä katsaus pasifismin historiaan.

Tolstoi, Leo - Omatuntoja : kirjoituksia rauhasta ja kansalaistottelemattomuudesta

Kokoelma Tolstoin esseitä, jotka ilmentävät hänen vaikutusvaltaista pasifismiaan.

Oz, Amos - Täydellinen rauha

Romaani täydellisen rauhan tavoittelusta Israelissa kuuden päivän sodan alla.

Dalai Lama XIV - Myötätunto : sisäinen rauha ja onnellisempi maailma

Nykyisen Dalai Laman ajatuksia rauhasta - siitä, miten yhteiskunnallinen rauha liittyy yksilön sisäiseen rauhaan.