Marsalkka Mannerheimin hautajaisissa oli hänen arkullaan miekka koteloineen, valkoinen karvalakki ja.marsalkan sauva. Mihin nämä esineet hautajaisten jälkeen…

Kysytty

Marsalkka Mannerheimin hautajaisissa oli hänen arkullaan miekka koteloineen, valkoinen karvalakki ja.marsalkan sauva. Mihin nämä esineet hautajaisten jälkeen joutuivat?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mannerheim-museon vastaus: Marsalkka Mannerheimin arkku oli todellakin hautajaisten aikana verhoiltu Suomen sotalippuun (nyk. kielekkeinen valtiolippu), jonka päälle oli asetettu hänen oma valkea turkislakkinsa sekä miekka ja marsalkan sauva. Esineet olivat Mannerheimin henkilökohtaisia tavaroita, jotka hautajaisten jälkeen palautuivat hänen kotiinsa, eli nykyiseen Mannerheim-museoon Helsingin Kaivopuistossa, missä ne ovat edelleenkin nähtävissä.