Markus-setä paljasti Yleisradion lastentunti-ohjelmassa 1927, ilmeisesti joskus ennen joulua, että Joulupukki asuu Korvatunturilla. Haluaisin tietää tarkan…

Kysytty

Markus-setä paljasti Yleisradion lastentunti-ohjelmassa 1927, ilmeisesti joskus ennen joulua, että Joulupukki asuu Korvatunturilla. Haluaisin tietää tarkan päivämäärän milloin tuo legendaarinen ohjelma lähetettiin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Emme saaneet selville tarkkaa päivämäärää.
Sen verran saimme selville, että ohjelma on esitetty joulukuussa 1927 (useissa nettilähteissä viitattiin tähän). Kysyimme asiaan tarkennusta Yleisradion kirjastosta, josta kerrottiin että lähetys on ajalta ennen Yleisradion äänentallennusta, joten heidän kortistossaan ei ole siitä tietoja. Yleisradio-lehden v. 1927 ohjelmatietojen mukaan Lastentunti on lähetetty torstaisin klo 18 - eli todennäköisesti kyseessä on ollut jokin joulukuun torstai.

Joulukuussa 1927 torstait olivat 3., 10., 17. ja 24. päivinä. Olisikohan kyseessä ollut siis jouluaatto 24.12.1927.