Maksaako blogin pitäminen tai perustaminen jotain? Onko se turvallista? Kuinka pääsisin alkuun, kun se tuntuu hankalalta, enkä osaa blogia perustaa? Mutta…

Kysytty

Maksaako blogin pitäminen tai perustaminen jotain? Onko se turvallista?
Kuinka pääsisin alkuun, kun se tuntuu hankalalta, enkä osaa blogia perustaa? Mutta ennenkaikkea: joutuuko siitä maksamaan jotain?

Vastaus

Vastattu

Blogin perustamiseen on olemassa useampiakin eri alustoja ja vaihtoehtoja, joita vertaillessa kannattaa miettiä mitä blogiltaan tulevaisuudessa haluaa. Blogin pystyy perustamaan myös täysin ilmaiseksi, jos niin haluaa. Blogin perustaminen ja ylläpitäminen on yhtä turvallista kuin minkä tahansa sosiaalisen median käyttäminen, kun vain luo riittävän vahvan salasanan ja muistaa yleispätevät neuvot siitä, että kaikkia tietojaan ei kannata julkisesti jakaa.

Blogin perustamiseen löytyy hyvin ohjeita verkosta. Kannattaa kokeilla esimerkiksi hakusanayhdistelmää "blogin perustaminen".