Mahtaako kukaan muistaa ehkä 1940-luvulla ilmestynyttä lastenkirjaa, jossa oli muistaakseni kolme eri satua, tunnelma itämainen, yhden tarinan nimi oli kai…

Kysytty

Mahtaako kukaan muistaa ehkä 1940-luvulla ilmestynyttä lastenkirjaa, jossa oli muistaakseni kolme eri satua, tunnelma itämainen, yhden tarinan nimi oli kai Kolme aaltoa. Siinä oli jotain aaveita ja vene. Meillä oli se kirja, mutta kannet olivat pois, enkä muista kirjan nimeä saati tekijää. En muista, oliko kuvia, eideetikkona kuvittelin kuvat usein itse. Tarinat olivat hyvin jännittäviä ja kiehtovia.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alunperin baskilainen satu "Kolme aaltoa" on julkaistu vuonna 1950 kokoelmassa "Satumaailma--kuvallinen taruaarre nuorisolle 26" (Karisto, 1950). Samassa kokoelmassa oli myös kaksi muuta satua: kiinalainen "Satakieli" ja keskiaikainen "Xa Xa-luolan lukko".

Kirjaa löytyy kirjastoista mm. Helsingin kaupunginkirjaston pääkirjaston varastosta: http://www.helmet.fi/record=b1091387*fin

Voit halutessasi kaukolainata sen omaan lähikirjastoosi. Kaukopalvelupyyntö tulee tehdä oman kirjastosi kautta.