M.A Nummisen omintakeisesta laulu äänestä niin onko se hänen luontainen ääni vai onko se hänen omarakentama juttu??

Kysytty

M.A Nummisen omintakeisesta laulu äänestä niin onko se hänen luontainen ääni vai onko se hänen omarakentama juttu??

Vastaus

Vastattu

Hei

Yleisradion haastattelussa Numminen vastaa kysymykseen näin:

https://yle.fi/uutiset/3-9172283

Ja elämäkerrassaan Kaukana väijyy ystäviä kappaleessa Sosiologialla julkisuuteen, hän kertoo vastaavanlaisen tarinan:

Eli hän oli joutunut extempore laulamaan ensimmäistä kertaansa nauhalle ja oli siinä "toisaalta varovaisuuttani, toisaalta uhomielessä valitsin kireän tenoriäänen normaalin baritonini asemesta."