Lukuhaasteen islantilaista, norjalaista ja tanskalaista kirjaa on vaikea löytää. Toivon vinkkiä etsimiseen.

Kysytty

Lukuhaasteen islantilaista, norjalaista ja tanskalaista kirjaa on vaikea löytää. Toivon vinkkiä etsimiseen.

Vastaus

Vastattu

Tässä muutamia ehdotuksia, joita kollegat suosittelivat:

Tanska:

Peter Höeg: Lumen taju/ Nainen ja apina/ Hiljainen tyttö/ Susanin vaikutus

Tove Ditlevsen: Lapsuus/ Nuoruus/ Aikuisuus

Norja:

Erlend Loe: Supernaiivi

Maja Lunde: Mehiläisten historia/ Sininen/ Viimeiset

Karl Ove Knausgaard: Syksy/ Talvi/ Kevät/ Kesä

Islanti:

Sjón: Skugga-Baldur/ Poika nimeltä Kuukivi/ Valaan suusta

Vigdis Grimsdottir: Rakkaustarina - Z/ Nimeni on Isbjörg, olen leijona/ Hiljaisuus/ Valosta valoon

Arnaldur Indriðason: useita eri dekkarisarjoja

Yrsa Sigurðardóttir: Perimä/ Kolmas merkki

Lisäksi tanskalais-norjalainen Kim Leine on kiinnostava tuttavuus, häneltä on suomennettu teokset:

Kuilu
Ikuisuusvuonon profeetat
Punainen mies, musta mies

Teosten saatavuustiedot voit tarkistaa Helle-kirjastojen verkkokirjastosta: Haun aloitussivu | Helle-kirjastot (finna.fi)