Lukiossa 80-luvulla ruotsin opettajamme soitti usein kelanauhalta laulua, joka alkoi: "När jag var liten, jag hade en vän, Han var min bästis, jag minns honom…

Kysytty

Lukiossa 80-luvulla ruotsin opettajamme soitti usein kelanauhalta laulua, joka alkoi:
"När jag var liten, jag hade en vän,
Han var min bästis, jag minns honom än."

Myöhemmässä vaiheessa:
"Livet går vidare, som det ju gör..."

Mikähän laulu on kyseessä ja mistähän tuon voisi kuulla tai olisiko nuottia olemassa?

Kiitos!

Vastaus

Vastattu

Hei,

Valitettavasti en ole löytänyt tietoa tästä laulusta.

0 ääntä

Kommentit

Siis lukiossa opetettiin laulua, jonka tekstissä on alkeistason sanajärjestysvirhe?

Placeringen av ordet ”jag” i meningen
”När jag var liten, jag hade en vän…”.
Det borde stå ”…hade jag en vän”.

Kan det vara frågan om Lasse Berghagens låt ”Teddybjörnen Fredriksson”?

Berghagenin teksti löytyi useilta verkkosivuilta, mutta ei sellaista joka muistuttaisi kysymyksessä esitettyä - paitsi jotkut yksittäiset sanat kuten vän (han var min bästa vän när jag...) joka toistui useassa värssyssä