Luin vuosia sitten Hippos-lehden jutun, jossa haastateltava sanoi, että hyväksi ratsastajaksi tullaan monen sukupolven kautta. Onkohan tuo väittämä alunperin…

Kysytty

Luin vuosia sitten Hippos-lehden jutun, jossa haastateltava sanoi, että hyväksi ratsastajaksi tullaan monen sukupolven kautta. Onkohan tuo väittämä alunperin englannin- tai suomenkielinen sanonta? En valitettavasti muista, missä lehdessä artikkeli oli tai ketä haastateltiin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Näillä tiedoin on kyllä aika mahdotonta selvittää onko haastateltavan lausahdus hänen oma mietelmänsä, vai yleisemmin toistettu näkemys. Ainakaan verkkohauilla ei näyttäisi löytyvän suomen kielellä tällaista väittämää. Myöskään englanninkieliset, eri tavoin sanontaa mukailevat käännökset eivät tuottaneet tuloksia. Kyse voi olla myös haastateltavan omasta ajattelusta.