Luin Sylvi Kekkosesta pari elämänkerrallista teosta ja tein joitakin hakuja Googlessa, mutta se ei selvinnyt, miksi hän vihasi koko ikänsä Urho Kekkosen äitiä…

Kysytty

Luin Sylvi Kekkosesta pari elämänkerrallista teosta ja tein joitakin hakuja Googlessa, mutta se ei selvinnyt, miksi hän vihasi koko ikänsä Urho Kekkosen äitiä. Onko tietoa? Kirjakerhon Kirjalauantaissa on teemana presidenttien puolisot. Siihen toivoisin lisätiedon Sylvi Kekkoseen liittyen.

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti verkkolähteistä ei löydy tietoa siitä, miksi Sylvi Kekkonen ei pitänyt anopistaan. Voi olla, ettei kyseinen tieto ole levinnyt julkisuuteen. Asian tutkimiseksi ensisijaisia lähteitä ovat Kekkosen ja hänen perheenjäsentensä elämäkerrat, joita olitkin jo pari lukenut.

Sylvi Kekkosen elämäkerrat on löytyvät Helmet-kirjastosta täältä: https://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__Ssylvi%20kekkonen%20el%C3%A…

Tietoa voi etsiä myös Urho Kekkosen elämäkerroista, jotka löytyvät Helmet-sivustolta täältä: https://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__Surho%20kekkonen%20el%C3%A4…