Luin netistä, että Vanadiini laskee verensokeria paremmin kuin diabeteksen hoitoon käytettävä insuliini. En ole onnistunut löytämään mitään valmistetta, enkä…

Kysytty

Luin netistä, että Vanadiini laskee verensokeria paremmin kuin diabeteksen hoitoon käytettävä insuliini. En ole onnistunut löytämään mitään valmistetta, enkä paikka mistä sitä saa.
Kiitollinen vastauksesta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vanadiini on metalli, jota ihmiselimistö tarvitsee hyvin vähän. Sitä käytetään esimerkiksi rauta- ja terästeollisuudessa, koska se tekee teräksen ja valuraudan sitkeämmäksi, lujemmaksi, kuumuudenkestävämmäksi ja taipuisammaksi.

Nettikeskusteluissa väitetään, että diabeteksen hoidossa insuliinin voisi korvata kromilla ja vanadiinilla. Tiedustelin asiaa tarkemmin tuttavalta lääkäriltä. Hänen mukaansa vanadiinilla voidaan ainakin jonkin tyyppistä diabetesta hoitaa, mutta parempiakin vaihtoehtoja on olemassa.

Luontaistuotekauppojen valikoimissa mahdollisesti olevat valmisteet ovat pitoisuuksiltaan niin vähäiset, että niistä ei ole apua. Tämä edelleen lääkärin sanomaa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Vanadiini