Luin lapsena kirjan, jossa tyttö löysi kotoaan vanhan tilkkutäkin, joka olikin aarrekartta. Mikä mahtoi olla tämän kirjan nimi?

Kysytty

Luin lapsena kirjan, jossa tyttö löysi kotoaan vanhan tilkkutäkin, joka olikin aarrekartta. Mikä mahtoi olla tämän kirjan nimi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tähän kysymykseen voi hakea vastausta Tampereella sijaitsevasta Lastenkirjainstituutista. Hakukysymyksen voi kirjoittaa lastenkirjainstituutti.fi -sivun kysy meiltä -lomakkeeseen, joka on sivun Kirjasto-otsikon alla. Kirjaa voi myös hakea selaamalla kansikuvia Kirjasammon sivulta, www.kirjasampo.fi

Yksi vaihtoehto voisi olla kollegani ehdotus, eli  Gunnel Linden lastenkirja Keinutuolimatka (suomeksi 1965). , Siinä ei ole varsinaisesti aarrekarttaa, vaan kartta nimeltä Sisämaailma, jonka yksin kotona oleva tyttö piirtää omasta kodistaan ja jossa hän seikkailee. Kartalta löytyy mm. Vuodeniitty, jossa on kuperkeikkakuoppa ja korvatyynykukkula sekä Raidallinen mattotie ja Lipastoluoto.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit