Luin lapsena 80-luvun alussa kirjan, jossa joku nuori henkilö vei kellarissaan piileskelevälle sotilaalle tarjottimella ruokaa! Ruoka "katosi", eli kellarissa…

Kysytty

Luin lapsena 80-luvun alussa kirjan, jossa joku nuori henkilö vei kellarissaan piileskelevälle sotilaalle tarjottimella ruokaa! Ruoka "katosi", eli kellarissa todella piileskeli joku.
Muistelen, että kirjan minähenkilö ja sotilas eivät koskaan kohdanneet tai nähneet toisiaan. Muuta en muista.
En ole varma, oliko kirjailija suomalainen, vai ei. Luulen, että kirjan kirjoittaja oli jostain Euroopan maasta?

Vastaus

Vastattu

Kysymäsi kirja on Lasse Raustelan vuonna 1981 julkaisema kirja "Älä itke, Vasili-setä".

Kirjan kustantaja on Tammi.