Luin kirjan Tapahtui veden äärellä (Kerstin Ekman), mutta en saanut kirjasta lähes mitään irti, eli se jäi todella epäselväksi. Eli kertoisitko kirjan juonesta…

Kysytty

Luin kirjan Tapahtui veden äärellä (Kerstin Ekman), mutta en saanut kirjasta lähes mitään irti, eli se jäi todella epäselväksi. Eli kertoisitko kirjan juonesta pääkohdat ja päähenkilöistä olennaiset asiat ja sen, mistä kirjan nimi johtuu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Keskeisiä henkilöitä ovat opettaja Annie tyttärensä Mian kanssa, Johan ja lääkäri Birger.
Kahdeksantoista vuotta aikaisemmin pienessä norlantilaiskylässä oli tapahtunut kaksoismurha. Kirjassa murhien selvittäminen ei ole olennaista, vaan sen kuvaaminen, miten rikokset ovat vaikuttaneet ihmisten mieliin ja heidän välisiinsä suhteisiin. Myös luonnon ja ihmisen vuorovaikutuksen kuvaaminen on tärkeää.
Kirjan nimeen lienee vaikuttanut rikospaikka.
Paitsi romaania itseään voit käyttää lähteinä myös esim. näitä: Ulkomaisia suosikkikirjailijoita Hki 2007, Ulkomaisia nykykertojia 1. Hki 1998,
Jorma Heinosen arvostelu lehdessä Keskisuomalainen 21.9.1995 (sisältyy julkaisuun Kirjallisuusarvosteluja B 9/95)