Luin Killoy oli täällä kirjan lukupiirimme Suomi 100 aiheisesta listasta. Löysin viittauksen netistä, että syyllinen on ratkaistu lukijaäänestyksellä 1940…

Kysytty

Luin Killoy oli täällä kirjan lukupiirimme Suomi 100 aiheisesta listasta. Löysin viittauksen netistä, että syyllinen on ratkaistu lukijaäänestyksellä 1940-luvulla. Kukapa saatiin syylliseksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on siis Outsiderin (Aarne Haapakoski) 1947 kirjoittama teos Kilroy oli täällä.

Suosittelen ottamaan yhteyttä Aarne Haapakoski-seura ry:hyn, jonka etusivulla mainitaan, että seuran tarkoituksena on Aarne Haapakosken toiminnan ja tuotannon tunnetuksi tekeminen, kirjailijan henkilöön ja tuotantoon kohdistuvan mielenkiinnon herättäminen ja edistäminen sekä perinteen vaaliminen.

suora lainaus etusivulta: "Nimikkoseura kokoaa, jäljittää ja tallentaa Aarne Haapakosken elämään ja teoksiin liittyviä tietoja ja muuta aineistoa. Lisäksi seura edistää ja tukee kirjailijan elämän ja tuotannon innoittamaa kirjoitus- ja tutkimustoimintaa sekä toimii Aarne Haapakosken tuotantoa lukevien, keräävien ja tutkivien henkilöiden yhdyssiteenä."

Ohessa linkki seuran sivulle: http://aarnehaapakoski-seura.fi/

Kysymyksen voinee lähettää jollekkin seuraavista henkilöistä (linkki): http://aarnehaapakoski-seura.fi/seura/hallitus/