Luin joskus 90-luvun alussa tai puolivälissä kirjastossa yhtä tietokirjasarjaa, ja haluaisin tietää mistä kirjoista oli kyse. Kirjat käsittelivät psykologiaa…

Kysytty

Hei, luin joskus 90-luvun alussa tai puolivälissä kirjastossa yhtä tietokirjasarjaa, ja haluaisin tietää mistä kirjoista oli kyse. Kirjat käsittelivät psykologiaa ja ihmistä, jollain tasolla muisatakseni myös yhteiskuntaa. Kirjat olivat isokokoisia, siis tavallista kirjaa suurempia, ne olivat muistaakseni noin 3-4 cm paksuja ja sinisen värisiä ja niitä oli sarjassa ehkä noin 4-6. Kuvaukseni on varmasti hyvin epämääräinen mutta olisin kiitollinen jos joku muistasi tai osaisi ehdottaa, mistä kirjoista mahtoi olla kyse.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjasarja Elämisen taito 1-6 vastaisi aika hyvin kuvaustasi. Sarjan kirjat ovat ilmestyneet 1990-1993, ne ovat isokokoisia, kirjojen selkä on sininen ja paksuuskin täsmää. Sarja käsittelee ihmissuhteita, persoonallisuutta, elämäntaitoa ym. psykologian ja sosiaalipsykologian osa-alueita. Kirjat ovat lainattavissa Helsingin kaupunginkirjaston Pasilan kirjavarastosta:

http://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Pasilan_kirjasto/Juttu…

http://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__Sel%C3%A4misen%20taito%20lah…