Luin joskus 40 vuotta sitten Richard Bachin Lokki Joonatanin ensimmäisen kerran. Se oli versio, jossa oli välissä "voipaperi"tyyppisiä sivuja. Siis…

Kysytty

Hei,
Luin joskus 40 vuotta sitten Richard Bachin Lokki Joonatanin ensimmäisen kerran. Se oli versio, jossa oli välissä "voipaperi"tyyppisiä sivuja. Siis läpikuultavia sivuja, joilla lokit lensivät. Kirja oli mielestäni tosi kaunis, enkä ole löytänyt sellaista nyt myöhemmin. Osaisitteko sanoa mistä versiosta oli kyse? Oliko se jokin erikoispainos, koska nykyisissä ei ko. tyyppisiä sivuja ole? Vai pettääkö muistini!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ainakin kirjastossamme olevassa Lokki Joonatanin 2. painoksessa 1972 on 4 tällaista voipaperilehteä, joissa on kuvia. Tiedustelujeni mukaan myös vuoden 1973 painoksessa on tällaisia sivuja. Jos haluat kirjan omaksi, antikvariaateista löytyy mainittuja painoksia.