Luin jokin aika sitten saksalaisen scifi-kirjan joka kertoi nuoresta miehestä joka työnään korjasi robotteja ja ystävystyi niiden kanssa ja pelasti niitä…

Kysytty

Luin jokin aika sitten saksalaisen scifi-kirjan joka kertoi nuoresta miehestä joka työnään korjasi robotteja ja ystävystyi niiden kanssa ja pelasti niitä hajottamiselta. Kirja oli hauska - toisin kuin
useimmiten synkät dystopiat. Loppunäytös oli robotin valitseminen presidentiksi. Luen mielelläni saksaa mutta jos tätä kirjailijaa on saatavissa myös suomeksi olisi kiva tietää. Etunimi on kaksiosainen kuten Karl - Uwe tms.

Vastaus

Vastattu

Marc-Uwe Kling lienee kirjailija, josta on kyse. Ja kirja voisi olla satiirinen scifikirja Quality Land.Helmet -- QualityLand / Marc-Uwe Kling ; suomentanut Sanna van Leeuwen.

Toistaiseksi kirjailijalta ei ole suomeksi ilmestynyt QualityLandin lisäksi kuin kaksi lastenkirjaa YksisarvEIsesta.