Luin isäni kanssa 90-luvun alussa kuvakirjaa, jossa oli pieni tyttö, ehkä prinsessa, joka asui karussa linnassa ja kaipasi sinne väriä.

Kysytty

Luin isäni kanssa 90-luvun alussa kuvakirjaa, jossa oli pieni tyttö, ehkä prinsessa, joka asui karussa linnassa ja kaipasi sinne väriä. Jotenkin tyttö päätyi voikukkakedolle ja toi linnanpihaan voikukkasia. Kirjassa oli tummahko kuvitus, johon keltaiset voikukkaset toivat väriä ja valoa. En kunnolla muista kirjan juonta, mutta muistan tunnelman isän kanssa sitä lukiessani. Olen yrittänyt pohtia minkä nimisestä kirjasta on kysymys. Osaisiko joku avustaa eteenpäin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä taitaa olla Renate Schuppin kirjoittama ja Marie-José Sacrén kuvittama lastenkirja Keltainen kukka (Die gelbte Blume, suom. Kaija Löytty, 1988).

Löydät kirjasta useita kuvia googlettamalla kuvahaulla teoksen saksankielisellä nimellä. Suomenkielisiltä sivuilta ei kuvia löydy.

Helmet-kirjastojen kokoelmissa teosta on yksi kappale, jonka voit tilata omaan lähikirjastoosi lainattavaksi.