Luin hyvin nuorena tyttösenä äitini kirjastosta lainaaman kirjan, jonka haluaisin lukea uudelleen. En kuitenkaan muista kirjan nimeä. Kirjassa englantinen…

Kysytty

Luin hyvin nuorena tyttösenä äitini kirjastosta lainaaman kirjan, jonka haluaisin lukea uudelleen. En kuitenkaan muista kirjan nimeä. Kirjassa englantinen ylimysperhe matkustaa purjelaivalla Australiaan (tai Uuteen Seelantiin) uudisasukkaiksi, ja heidän mukanaan myös jonkin sortin apulaisneitonen/kotiopettajatar. Muistan tarinaa hyvinkin tarkasti, mutten tiedä paljonko juonta kannattaa mahdollisesti muidenkin lukijoiden kannalta tässä paljastaa. Tyyliltään hieman kuin Catherine Cooksonin romaanit. Olisiko kirjan nimeä?

Kiinnostaisi myös jännityskirja, jonka nimi oli muistaakseni Lapsi nro (jotain), jossa kysymys oli alkioiden vaihdosta jne.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ensimmäinen kirja voisi olla Dorothy Edenin romaani Rakastan sinua, Kate (Tammi, 1982). Kansikuva ja takakansiteksti Kirjasammossa: http://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aateos_8707#.V1UOYuTUWd4.

Jännityskirjan nimi tuo mieleen Tom Rob Smithin romaanin Lapsi 44 (http://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aateos_184#.V1UVpOTUWd4), mutta siinä on kyse murhista. Kim van Alkemaden uutuuskirja Lapsi nro 8 puolestaan kertoo lapsilla tehtävistä lääketieteellisistä kokeista, joskin ne sijoittuvat ajallisesti 1900-luvun alkupuolelle.

1 ääntä

Kommentit

Horster: Lapsi 312

Horsterin kirjalla ei ole mitään tekemistä geenimuunnelmien kanssa. Se kertoo toisen maailmansodan aikana vanhempansa kadonneesta pikkutytöstä, jonka biologisia vanhempia etsitään sodan jälkeen. Useampi tarjokas ilmaantuu, koska lapsi on kaunis. Oikeudessakin vanhempia etsittiin mm. piirtämällä kasvonpiirteitä.