Luin ennen vuoden 2004 kesää kauhuromaania, jonka alussa kirurgi tekee potilaalleen vatsan alueen leikkausta. Kirurgi menettää leikkauksen aikana…

Kysytty

Luin ennen vuoden 2004 kesää kauhuromaania, jonka alussa kirurgi tekee potilaalleen vatsan alueen leikkausta. Kirurgi menettää leikkauksen aikana todellisuudentajunsa, toteaa potilaalla olevan liikaa suolia, ja alkaa leikellä niitä summittaisesti. Lopulta kirurgi pakenee leikkaussalista ja hyppää sairaalan ikkunasta. Mikä kirja tämä voisi olla?

Kirja oli suomeksi, ja uskoisin sen olleen suomennettu teos. Kirja oli lainattu pienen kaupungin (Virrat) sivukirjastosta (Killinkoski), mikä tarkoittaa, että se ei ollut aivan tuntemattomimmasta päästä. Uskoisin kirjan kannen olleen sinisävyinen, mutta voin olla väärässä.

Vastaus

Vastattu

Välitimme kysymyksesi eteenpäin, valtakunnalliselle kirjastoammattilaisten sähköpostilistalle, mutta sieltä ei ole vielä tullut vastausta. Ilmoitamme mikäli joku kollega siellä sattuisi tietämään kyseisen kirjan! Vai tietäisiköhän joku palvelumme seuraajista?