Luin aikanani Oulun kaupunginkirjastosta lainaamaani nuortenkirjasarjaa, jossa perhe muuttaa kartanoon. Kartanosta kuitenkin kuuluu outoja ääniä ym. rapinaa,…

Kysytty

Hei,
Luin aikanani Oulun kaupunginkirjastosta lainaamaani nuortenkirjasarjaa, jossa perhe muuttaa kartanoon. Kartanosta kuitenkin kuuluu outoja ääniä ym. rapinaa, mikä on yleistä tämän genren tuotteille. Lopulta käy ilmi, että kadonneeksi luultu kartanonrouva falck af stjernstierna (tms.) onkin asunut ja elänyt salaisessa kartanonsiivessä.
Jostain syystä haluaisin palata tähän kirjasarjaan! Minulla ei vaan ole mitään muistikuvaa tekijästä tai teoksen nimestä! Voitteko auttaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Maria Gripen 1980-luvulla suomennettu neliosainen Varjo-sarja (Salaisuus varjossa, ...ja metsän valkeat varjot, Varjojen lapset ja Varjojen kätkö) voisi olla muistamasi.

Sarjassa on mystikkaa, outoja ääniä ja kartanoita. Siinä esiintyy myös henkilö nimeltä Falck af Stenstierna. Alla olevassa blogissa esitellään kirjasarjaa:

http://sarankirjat.blogspot.fi/2012/04/maria-gripen-varjo-sarjasta-sala…