Mistä kirjasta voisi olla kyse?

Kysytty

Luin 1980-luvulla suomennoksen kirjasta, joka kertoi Auschwitzin keskitysleiristä hyvin tarkasti vangin näkökulmasta. Kansikuvana kirjassa oli leirin portti. Mistä kirjasta voisi olla kyse?

Vastaus

Vastattu

Olisiko kirja  Fania Fenelon Auschwitzin tyttöorkesteri? Julkaistu ensimmäisen kerran 1981 ja uusintapainoksina 1998 ja 2014. Linkki Helmet.finna.fi hakuun

Kirjan kansikuva on hieman vaihdellut. Linkki Finlandiakirja.fi