Löytyyköhän jostakin kirjastosta vielä Ylen radioteatterin Maigret kuunnelmia...niitähän julkaisttin ainakin kaksi, joissa Maigretina oli Lasse Pöysti. Maigret…

Kysytty

Löytyyköhän jostakin kirjastosta vielä Ylen radioteatterin Maigret kuunnelmia...niitähän julkaisttin ainakin kaksi, joissa Maigretina oli Lasse Pöysti. Maigret ei hätäile näkyisi olevan aika monessakin, mutta se toinen, jonka nimeä en muista, ei lukuisista googlamisesta huolimatta ole tarttunut haaviin. Molemmat kuunnelmat on julkaistu ainakin cd formaatissa, mutta ehkä myös c-kasetteina. Yle arkistossa ne joskus ovat olleet, mutta tekijäoikeus syistä johtuen eivät enää eikä niitä (raha?) ole uusintoina toiveista huolimatta saatavilla.

Vastaus

Vastattu

Pekka Ruohoranta ohjasi Radioteatterille vuosina 1990–91 ainakin kolme Maigret-kuunnelmaa, joissa pääosaa esitti Lasse Pöysti: Maigret ei hätäile, Maigret ja hänen vainajansa, Maigret epäröi. Näistä Maigret ei hätäile näyttäisi olevan ainoa, josta on olemassa Yleisradion julkaisema tallenne. C-kasettina se ilmestyi vuonna 1991 ja CD-levynä 2006. PIKI-kirjastoista Maigret ei hätäile on yhä saatavissa CD:nä.