Löytyyköhän internetistä tietoa ja/tai mallilomakkeita miten tehdään asiakastyytyväisyystutkimus?

Kysytty

Löytyyköhän internetistä tietoa ja/tai mallilomakkeita miten tehdään asiakastyytyväisyystutkimus?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei! Internetistä löytyi aika vähän linkkejä, joten lisäsin tähän myös muutamia kirjoja ja lehtiartikkeleita, joista saattaisi olla hyötyä.
Internetistä löytyi vain yksi valmis lomakemalli:
http://cc.oulu.fi/~lml/amkk/havkyes.htm
Tässä on jotain yleistä asiakastyytyväisyystutkimuksesta:
http://www.qualitas-fennica.fi/artikkelit/ongelmista.html
http://www.promate.fi/tutkimusmalli.html
Ja tässä on muutama valmis asiakastyytyväisyystutkimus internetistä:
http://www.uwasa.fi/samjay/b_admin/projects/atrapo.html
http://www.tukkk.fi/gram/pakki/benchmark.htm

Kirjoja aiheesta:
Miten mittaan asiakastyytyväisyyttä--ohjeita ja kokemuksia yrityskäytännöstä (1995)
Ylikoski, Tuire: Unohtuiko asiakas (1999)
Lotti, Leila: Tehokas markkina-analyysi (2001)
Riihelä, Juhani: Autetut arvioivat - tuetut tutkailevat--Hakunilan ja Länsimäen asiakaskyselyn tulokset (2001)
Helminen, Sari Elita: Hammashuollon asiakastyytyväisyystutkimus 2000 (2001)
Kirjojen saatavuustiedot voit tarkistaa osoitteesta http://www.libplussa.fi/

Lehtiartikkeleita:
Hakanen, Maarit: Tee palautelomakkeesta tehokas työkalu - Ohjeita asiakastyytyväisyyskyselyn laatimiseeen (Siivoussektori 2000 ; (31); 6; 10-11)
Viitanen, Elina: Asiakaspalaute focus group -haastattelulla (Fysioterapia 1999; (46); 8; 28-30)
Hakanen, Maarit: Asiakastyytyväisyyden selvitys avain aitoon yhteistyöhönön - Puhdistupalvelualan asiakastyytyväisyystutkimus ja sen tutkimusmenetelmät (Siivoussektori 1999; (30); 7; 34-35)
Horowitz, Jacques: Asiakastyytyväisyys: raakana, puolikypsänä vai kypsänä? (Yritystalous 1999; (57); 1; 63-68)
Outinen, Maarit:"Palvelu on niin hyvää, että voin kehua sitä perheelleni ja ystävilleni" - Asiakastyytyväisyyden arviointivälineitä sairaaloiden ja terveysasemien käyttöön; Stakesin terveydenhuollon laatuprojekti (Dialogi 1998; (8); 8; 7-9)
Koponen, Hannu: Asiakastyytyväisyystutkimukset psykiatriassa (Suomen lääkärilehti, 1996; (51); 31; 3297-3299)
Räsänen, Kimmo: Miten terveydenhuollon asiakastyytyväisyysmittausten tuloksia tulisi esittää ja tulkita (Suomen lääkärilehti, 1996; (51); 30; 3148-3151)
Salmela, Tuula: Markkinadiskurssin makeutta: "Lähes 80 prosenttia asiakkaista tyytyväisiä" Asiakas ja potilaspalautteen hankkiminen sosiaali- ja terveyshuollossa (Sosiaaliturva, 1995; (83); 16; 4-7)
Lehtiä saat lainaksi kirjastosta.

3 ääntä
Oliko vastauksesta sinulle hyötyä?
 
Haluatko jättää uuden kysymyksen? Lähetä se kysymyslomakkeen kautta.

Kommentoi vastausta

Ei muotoiluja

  • Sallitut HTML-tagit: <i> <b> <s>
  • Rivit ja kappaleet päätetään automaattisesti.
  • Verkko- ja sähköpostiosoitteet muutetaan automaattisesti linkeiksi.