Löytyyköhän internetistä tietoa ja/tai mallilomakkeita miten tehdään asiakastyytyväisyystutkimus?
Vastaus
Hei! Internetistä löytyi aika vähän linkkejä, joten lisäsin tähän myös muutamia kirjoja ja lehtiartikkeleita, joista saattaisi olla hyötyä.
Internetistä löytyi vain yksi valmis lomakemalli:
http://cc.oulu.fi/~lml/amkk/havkyes.htm
Tässä on jotain yleistä asiakastyytyväisyystutkimuksesta:
http://www.qualitas-fennica.fi/artikkelit/ongelmista.html
http://www.promate.fi/tutkimusmalli.html
Ja tässä on muutama valmis asiakastyytyväisyystutkimus internetistä:
http://www.uwasa.fi/samjay/b_admin/projects/atrapo.html
http://www.tukkk.fi/gram/pakki/benchmark.htm
Kirjoja aiheesta:
Miten mittaan asiakastyytyväisyyttä--ohjeita ja kokemuksia yrityskäytännöstä (1995)
Ylikoski, Tuire: Unohtuiko asiakas (1999)
Lotti, Leila: Tehokas markkina-analyysi (2001)
Riihelä, Juhani: Autetut arvioivat - tuetut tutkailevat--Hakunilan ja Länsimäen asiakaskyselyn tulokset (2001)
Helminen, Sari Elita: Hammashuollon asiakastyytyväisyystutkimus 2000 (2001)
Kirjojen saatavuustiedot voit tarkistaa osoitteesta http://www.libplussa.fi/
Lehtiartikkeleita:
Hakanen, Maarit: Tee palautelomakkeesta tehokas työkalu - Ohjeita asiakastyytyväisyyskyselyn laatimiseeen (Siivoussektori 2000 ; (31); 6; 10-11)
Viitanen, Elina: Asiakaspalaute focus group -haastattelulla (Fysioterapia 1999; (46); 8; 28-30)
Hakanen, Maarit: Asiakastyytyväisyyden selvitys avain aitoon yhteistyöhönön - Puhdistupalvelualan asiakastyytyväisyystutkimus ja sen tutkimusmenetelmät (Siivoussektori 1999; (30); 7; 34-35)
Horowitz, Jacques: Asiakastyytyväisyys: raakana, puolikypsänä vai kypsänä? (Yritystalous 1999; (57); 1; 63-68)
Outinen, Maarit:"Palvelu on niin hyvää, että voin kehua sitä perheelleni ja ystävilleni" - Asiakastyytyväisyyden arviointivälineitä sairaaloiden ja terveysasemien käyttöön; Stakesin terveydenhuollon laatuprojekti (Dialogi 1998; (8); 8; 7-9)
Koponen, Hannu: Asiakastyytyväisyystutkimukset psykiatriassa (Suomen lääkärilehti, 1996; (51); 31; 3297-3299)
Räsänen, Kimmo: Miten terveydenhuollon asiakastyytyväisyysmittausten tuloksia tulisi esittää ja tulkita (Suomen lääkärilehti, 1996; (51); 30; 3148-3151)
Salmela, Tuula: Markkinadiskurssin makeutta: "Lähes 80 prosenttia asiakkaista tyytyväisiä" Asiakas ja potilaspalautteen hankkiminen sosiaali- ja terveyshuollossa (Sosiaaliturva, 1995; (83); 16; 4-7)
Lehtiä saat lainaksi kirjastosta.
Kommentoi vastausta