Löytyykö wahwah-pedaalin teko ohjeita säkökitaralle?

Kysytty

Löytyykö wahwah-pedaalin teko ohjeita säkökitaralle?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjaston kokoelmista ei löydy kirjaa, jossa olisi wah wah-pedaalin rakennusohjeita. Kitaraefektien rakennussohjeita sisältävässä Boscorellin "The Stompbox Cookbook":issakaan ei ole mainintaa wah wah-pedaalista. Kitaralehdistäkään ei ole apua, sillä niistä löytyy tietoa ainoastaan myynnissä olevista efekteistä.

Internetin kautta on kuitenkin mahdollista löytää joitakin aihetta käsitteleviä sivustoja, Internet-hakukoneena käytin Googlea ja hakusanoina "build wah wah" sekä "build guitar effects". Esimerkiksi osoitteessa http://www.diyguitarist.com/DIYStompboxes/DIY-Wah.htm on melko yksityiskohtaista tietoa wah wah:in rakentamisesta.

Internetin ohella kannattaa käydä tutustumassa myös paikallisissa soitinliikkeissä, joista saa varmasti asiantuntevaa palvelua.