Löytyykö Voikkaan pankeista tietoa 1940-luvulla, Kansallis-osake-pankki oli ainakin paikkakunnalla.

Kysytty

Löytyykö Voikkaan pankeista tietoa 1940-luvulla, Kansallis-osake-pankki oli ainakin paikkakunnalla.

Vastaus

Vastattu

Finna hausta löytyy valokuva, joka kuuluu Museoviraston Historian kuvakokoelmaan. Linkki hakutulokseen.

Hausta löytyy myös Kansallis Osake pankin historiaa käsitteleviä kirjoja. Linkki hakutulokseen.

Myös Voikkaasta yleensä löytyy tietoa esim. Heikkilä, Niina:Woikka - Voikkaa. Synty ja elinkeinoelämä. Linkki hakutulokseen

Google löytää Voikkaan perinnepiirin Blogin, jossa kerrotaan myös Osuus pankin vaiheista. Tosin vain sen aloituksesta 1922.  Linkki Blogiin

Kenties Voikkaan perinnepiiriliäset tietäisivät enemmän myös pankin vaiheista 1940-luvulla. Linkki yhteystietoihin