Löytyykö Turun kirjastosta mikrofilmiskanneria? Olisin kiinnostunut toimimaan sukututkimusseuran digitoijana, jotta saataisiin siirrettyä mikrofilmeillä…

Kysytty

Löytyykö Turun kirjastosta mikrofilmiskanneria? Olisin kiinnostunut toimimaan sukututkimusseuran digitoijana, jotta saataisiin siirrettyä mikrofilmeillä ollutta tietoa internettiin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Turun kaupunginkirjaston käsikirjastossa on mikrofilmin lukulaite, jolla voi ottaa kopioita mikrofilmeistä. Käsikirjastossa on myös erillinen skanneri, jolla nämä kopiot voi skannata digitaaliseen muotoon.

Samat laitteet löytyvät myös Turun Yliopiston kirjastosta, Åbo Akademin kirjastosta sekä Turun maakunta-arkistosta http://www.narc.fi/Arkistolaitos/tma/