Löytyykö tietoa perunan kasvatuksesta rakkolevässä? Sellaistakin kuuluu, että siemenperunat olisi pantu kasvamaan kaislikkorantaan, onkohan urbaani (ruraali)…

Kysytty

Löytyykö tietoa perunan kasvatuksesta rakkolevässä? Sellaistakin kuuluu, että siemenperunat olisi pantu kasvamaan kaislikkorantaan, onkohan urbaani (ruraali) legenda?

Vastaus

Vastattu

Kaislikkoranta taitaa olla hieman märkä kasvupaikka, mutta rakkolevää lannoitteena, lämmikkeenä ja kasvualustana on kokeiltu.

Linkit Saaristopuutarha blogi, Wikikko ja Helsingin sanomat 3.6.1991

1 ääntä

Kommentit

Kyllä meillä oli kesämökillä perunaa kasvamassa kokeiluna aikoinaan. Ei ihan vedessä kuitenkaan, mutta niitettyä kaislaa käytettiin päällä. Jotain uusiaperunoita saatiin, mutta vesimyyrät vei suurimman osan.