Löytyykö tietoa netistä tai muualta kirjoista Anna, elämäsi (1987), Puhtaat Valkeat Lakanat (1996), Ruusun aika 1 (1991)& 2 (1992) sekä Puhtaat valkeat lakanat…

Kysytty

Löytyykö tietoa netistä tai muualta kirjoista Anna, elämäsi (1987), Puhtaat Valkeat Lakanat (1996), Ruusun aika 1 (1991)& 2 (1992) sekä Puhtaat valkeat lakanat, Onnela (1998)? Teen tutkielmaa Raija Orasesta. Olen löytänyt tietoa lehtijutuista Suomen kuvalehdestä ja Kodin kuvalehdestä sekä kirjoista "Suomalaisia naisviihteen taitajia" ja "Suomalaisia nykykirjailijoita". Nyt hakisinkin tietoa Raija Orasen tuotannosta, erityisesti romaaneista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Raija Orasen tuotannosta kerrotaan mainitsemiesi teosten lisäksi ainakin kirjassa "Kotimaisia nykykertojia" (toim. Ritva Aarnio ja Ismo Loivamaa, 1997). Kannattaa tiedustella lähimmästä kirjastosta myös Kirjallisuusarvosteluja -nimistä julkaisua. Suuremmista kirjastoista se löytyy käsikirjastosta. Julkaisuun on koottu vuoden aikana julkaistuja kirjallisuusarvosteluita eri lehdistä.
Monissa kirjastoissa on käytettävissä artikkelitietokanta Aleksi. Sieltä voi etsiä viitteitä lehtiartikkeleihin. Yksinkertaisella haulla "Oranen Raija" Aleksista löytyi tänään 32 viitettä, uusimmat vuodelta 2001. Voit kokeilla myös vaikkapa Google-hakukonetta http://www.google.com henkilön tai kirjan nimillä, jotta saat esille Internet-viitteitä.
Kysy kirjastonhoitajalta -palvelusta on ennenkin kysytty Raija Orasen tuotannosta. Voit lukea nämä kysymykset ja niihin annetut vastaukset Kysy kirjastonhoitajalta -arkistosta. Arkisto löytyy Kysy kirjastonhoitajalta -palvelun aloitussivun vasemmasta palkista. Kirjoita hakusanakenttään Oranen Raija tai etsi henkilön nimi kirjainvalikosta o:n kohdalta.
Raija Orasen kirjojen kustantajan Gummerus Kustannus Oy:n kotisivuilta löytyy lyhyt esittely. Kustantajaan kannattaa olla yhteydessä, jos haluat vaikka haastatella kirjailijaa itse! http://www.gummerus.fi/kustannus/haku/kirjailijahaku/kirjailija.asp?id=… .