Löytyykö tietoa Mary Woolstonecraftista tai muista varhaisista suffrageteista suomeksi?

Kysytty

Löytyykö tietoa Mary Woolstonecraftista tai muista varhaisista suffrageteista suomeksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomenkielisiä kirjoja löytyy aika huonosti. Helmet-kirjastoista löytyvät ainakin seuraavat teokset:

Moksnes, Aslaug: Barrikadinaisia : kahdeksan esseetä naisten taistelusta Ranskan vallankumouksen aikana (Kansan sivistystyön liitto 1989)

Hagner, Minna: Suffragettien sisaret (Unioni Naisasialiitto 2006) Naisaisaliikkeiden historiaa

Helsingin yliopiston Kristiina-instituutin elämäkerta-artikkeli Mary Wollstonecraftista suomeksi
http://www.helsinki.fi/kristiina-instituutti/klassikkogalleria/wollston…

Emmeline Pankhurstista löytyy suomenkielinen artikkeli Reinhard Barthin kirjasta Historian suurnaiset (Ajatus 2005)

Voit tarkistaa kirjojen saatavuustiedot osoitteesta http://www.helmet.fi

Lisäksi Helsingin yliopiston kirjaston kokoelmista löytyy Kati Mustalan pro gradu -työ Mary Wollstonecraft / nainen vai filosofi? (Helsingin yliopisto 1994)