Löytyykö tietoa (artikkeleita tai kirjoja) aiheesta "Kehitysvammaisen nuoren masennus"?

Kysytty

Löytyykö tietoa (artikkeleita tai kirjoja) aiheesta "Kehitysvammaisen nuoren masennus"?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Näistä kirjoista voisi olla apua:

- Vaikuttavat viestit : opas kehitysvammaisten mielenterveyden ja käyttäytymisen arviointiin / Heikki Seppälä
- Lasten ja nuorten psykiatria / Marianne Cederblad

Tällaisia artikkeleita aiheesta löytyy:

- Kehitysvammaneuvoloiden asiakkaiden psyykkiset ongelmat ja mielenterveyspalvelujen tarve / Esa Chydenius ... (et al.)
Suomen lääkärilehti 1998, n:o 13, s. 1553-1559
- Mielenterveysprojekti muutti käsityksiä hyvästä hoidosta : apu pitää viedä kotiin / Heikki Seppälä (Ketju 1998, n:o, s. 9-10)
- Maailma viekoittelee ja kaatuu lopulta päälle : kun ote elämästä lipsuu, horjuu mieli / (Ketju 1994, n:o 6, s. 8-10)

Ketju-lehti on Kehitysvammaliiton lehti. Kehitysvammaliiton Internet-sivusto löytyy täältä:

http://www.kehitysvammaliitto.fi/etusivu