Löytyykö teosta "Lucas Debes (1673) Færoæ et Færoa reserata" siinä kieliasussa, jossa se on alun perin julkaistu, siten että se on saatavilla joko netissä tai…

Kysytty

Löytyykö teosta "Lucas Debes (1673) Færoæ et Færoa reserata" siinä kieliasussa, jossa se on alun perin julkaistu, siten että se on saatavilla joko netissä tai painettuna kirjana, joka on mahdollista kaukolainata? Uusintapainos kelpaa hyvin, koska ainoa oleellinen asia on alkuperäinen kieliasu. Teoksesta ilmeisesti löytyy ainakin Jørgen Rischelin näköispainos, mutta omat tiedonhakutaitoni loppuivat kesken, onko se vielä saatavilla jotakin kautta. Einars Prent og Forlag on myös julkaissut jonkinlaisen uusintapainoksen vuonna 1963, mutta sen kieliasusta en ole löytänyt tietoa, onko tekstiä ja sananmuotoja mahdollisesti nykyaikaistettu.

Vastaus

Vastattu

Google-kirjoista löytyy skannaus ilmeisesti alkuperäisestä julkaisusta:

https://books.google.fi/books?id=WJw3Mmns7lEC&dq=%22F%C3%A6ro%C3%A6+et+…