Löytyykö teiltä puhelinluetteloa 1940-luvun alusta, josta selviää, että missä osoitteessa isoäitini asui Munkkiniemessä? Hänen…

Kysytty

Hei,

Löytyykö teiltä puhelinluetteloa 1940-luvun alusta, josta selviää, että missä osoitteessa isoäitini asui Munkkiniemessä? Hänen vanhempansa asuivat samassa osoitteessa ja luultavasti osoite voi löytyä heidän vanhempien tiedoilla.

Vastaus

Vastattu

Helsingin kaupunginkirjaston pääkirjastossa Pasilassa voi käydä paikan päällä selaamassa vanhoja puhelinluetteloita. Kyseessä ovat varaston käsikirjakappaleet eli luetteloita ei voi lainata tai varata muualle. Alle on poimittu muutama esimerkki vanhoista puhelinluetteloista.

helmet.fi. Helsingin puhelinluettelo. N:o 59, 1942.
helmet.fi. Helsingin puhelinluettelo. N:o 60, 1943.
helmet.fi. Pasilan kirjasto, yhteystiedot.