Löytyykö teillä laululle tarkoitettua nuottia: J.C. Bach "Cara, la dolce fiamma" Pystyisittekö sen kauko lainaamaan minulle? Jos pystytte,niin mitä se maksaa?

Kysytty

Löytyykö teillä laululle tarkoitettua nuottia: J.C. Bach "Cara, la dolce fiamma". Pystyisittekö sen kauko lainaamaan minulle? Jos pystytte,niin mitä se maksaa?

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti näyttää siltä, että tätä aariaa Johann Christian Bachin oopperasta Adriano in Siria, T211 ei löydy Suomen kirjastoista nuottimuodossa, vain äänitteenä. Olen tarkistanut sekä yleisten kirjastojen että Sibelius-Akatemian kirjaston kokoelmatiedot.

Vielä ikävämpää on se, ettei tätä aariaa näytä olevan nuottina saatavana myöskään ostamalla. Tutkin asiaa varttitunnin, mutta en löytänyt yhtään selkeää viitettä siihen, että aaria sisältyisi johonkin kokoelmaan. Kustantaja Garland on julkaissut koko oopperan partituurin vuonna 1985 Johann Christian Bachin koottujen teosten osana 5, mutta tätä ei näytä olevan missään suomalaisissa kokoelmissa eikä siis enää myytävänä. Tiedonhakua hankaloittaa, että saman libreton ovat säveltäneet monet muutkin säveltäjät.

Heikki Poroila